Tone-of-voice

 
Tone-of-voice
För att utveckla relationer med målgruppen är det allra viktigast för ett varumärke är att uppträda konsekvent. Den ton man använder när man tilltalar sin omvärld, oavsett verktyg och kanal, bör alltid utgå från samma bas. Denna definieras och beskrivs i ett varumärkes tone-of-voice.

Tone-of-voice med rätt känsla

För oss på Navigator är det som sägs mellan raderna precis lika viktigt som själva budskapet i sig. Med rätt tonfall och nyanser i ordval skapar man förutsättningen för att målgruppen ska känna förtroende för varumärket, och därmed vilja utveckla relationen ytterligare.

Vill du veta mer?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev så tar du del av de senaste trenderna inom ämnen som marknadsföring, kommunikation, sociala medier, PR och content marketing. Givetvis speglar vi även vad som händer hos oss på Navigator och hur vi hjälper våra kunder att bygga varumärken och skapa försäljning på den globala arenan. Ungefär en gång i månaden landar vi i din inkorg. Anmäl dig till nyhetsbrevet här >>

Ännu mer?

Om du vill införskaffa ännu mer ny kunskap ska du besöka samlingssidan för våra e-böcker inom olika ämnen. Här hittar du böcker, guider och infographics, fyllda med fakta och tips som vässar din kompetens i vardagen. Vad skulle du vilja lära dig mer om? Kolla in vad du kan ladda ned här >>

leif_sv-14Kontakta oss gärna

Vill du veta mer om hur vi på Navigator skulle kunna hjälpa dig med din tone-of-voice är du välkommen att höra av dig.

Leif Lindau
Account Director
Strategic communication
Tel +46 40 631 62 22
leif.lindau@navigator.se
Share