Namnstrategi

 
Namnstrategi
Att välja namn på en produkt, tjänst, ett koncept eller kanske ett helt nytt företag är en oerhört viktig och krävande process. Många aspekter måste tas i beaktande, för att namnet ska fungera fullt ut och bidra till en framgångsrik investering. Därför krävs det en genomtänkt namnstrategi.

Beprövad process för namnstrategi

Navigator har arbetat fram en process som säkerställer att det nya namnet håller såväl känslomässigt mot målgrupperna som strategiskt, juridiskt och praktiskt. Processen har hittills resulterat i flera väl fungerande namn som idag är framgångsrikt etablerade på marknaden.

Tio steg till rätt namn >>

Vill du veta mer om hur en bra namnstrategi ska se ut rekommenderar vi att du läser vårt blogginlägg “Tio steg till rätt namn”.

Vill du veta mer?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev så tar du del av de senaste trenderna inom ämnen som marknadsföring, kommunikation, sociala medier, PR och content marketing. Givetvis speglar vi även vad som händer hos oss på Navigator och hur vi hjälper våra kunder att bygga varumärken och skapa försäljning på den globala arenan. Ungefär en gång i månaden landar vi i din inkorg. Anmäl dig till nyhetsbrevet här >>

Ännu mer?

Om du vill införskaffa ännu mer ny kunskap ska du besöka samlingssidan för våra e-böcker inom olika ämnen. Här hittar du böcker, guider och infographics, fyllda med fakta och tips som vässar din kompetens i vardagen. Vad skulle du vilja lära dig mer om? Kolla in vad du kan ladda ned här >>

leif_sv-14Kontakta oss gärna

Vill du veta mer om hur vi på Navigator skulle kunna hjälpa dig med din namnstrategi är du varmt välkommen att höra av dig.

Leif Lindau
Account Director
Strategic communication
Tel +46 40 631 62 22
leif.lindau@navigator.se
Share