Grafisk profil

 
Grafisk profil
Den ”hårda” delen av ett varumärke definieras i den grafiska profilen, som anger allt från hur logotypen får användas till färger, typsnitt och utseende på annonser och annat material. En grafisk profil tas fram för att säkerställa att varumärket alltid uppträder likadant rent visuellt.

Tydlig grafisk profil

Navigator har genom åren utvecklat ett stort antal grafiska profiler och har lång erfarenhet av att finna rätt väg när det gäller att balansera form och innehåll. Den grafiska profilen ska rama in de värden som varumärket vill förmedla, på ett formstarkt och effektfullt sätt.

Vill du veta mer?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev så tar du del av de senaste trenderna inom ämnen som marknadsföring, kommunikation, sociala medier, PR och content marketing. Givetvis speglar vi även vad som händer hos oss på Navigator och hur vi hjälper våra kunder att bygga varumärken och skapa försäljning på den globala arenan. Ungefär en gång i månaden landar vi i din inkorg. Anmäl dig till nyhetsbrevet här >>

Ännu mer?

Om du vill införskaffa ännu mer ny kunskap ska du besöka samlingssidan för våra e-böcker inom olika ämnen. Här hittar du böcker, guider och infographics, fyllda med fakta och tips som vässar din kompetens i vardagen. Vad skulle du vilja lära dig mer om? Kolla in vad du kan ladda ned här >>

leif_sv-14Kontakta oss gärna

Vill du veta mer om hur vi på Navigator skulle kunna hjälpa dig med en grafisk profil är du välkommen att höra av dig.

Leif Lindau
Account Director
Strategic communication
Tel +46 40 631 62 22
leif.lindau@navigator.se
Share