Inspirationsfrukost

 
InspirationsfrukostHypertempo. Socialpsykologisk ångest inför framtiden. Ständigt nya förutsättningar. Det som var framtid igår är stenålder idag. I vår allt mer uppskruvade värld är det inte lätt att navigera företag och bygga varumärken. Då kan du ha nytta av att gå på en inspirationsfrukost.

Inspirationsfrukost med mersmak

För att ge dig lite hjälp på traven identifierar vi kontinuerligt frågeställningar och trender kring kommunikation som vi tror kommer att ha bäring på dig och din verksamhet. Vi bjuder på både matnyttiga föredrag av intressanta talare och en välsmakande frukostbuffé.

Inspirationsfrukostarna är kostnadsfria och i första hand avsedda för Navigators kunder, samarbetspartners och andra närstående. I mån av plats kan det finnas utrymme för andra att delta. Antalet platser är begränsat, först till kvarn gäller. Så anmäl dig redan idag!

 

Fredagen den 1 september 2017

Inbound Marketing

– Så fångar du kundernas intresse i morgondagens marknadslandskap

Inbound Marketing är den nya tidens sätt att attrahera leads och potentiella kunder. Det handlar om att vara relevant och intressant utan att vara påträngande. Om att förtjäna förtroendet organiskt. Undersökningar visar att Inbound Marketing svarar för närmare 90 procent av klicken på nätet och i en allt mer digital värld är detta rätt väg att gå för framtidens marknadsorganisation, framför allt inom B2B.

Konkreta tips

Vi går igenom skillnaden mellan Inbound och Outbound Marketing. Du får gott om konkreta exempel på hur andra arbetar med strategisk Inbound redan idag i sina verksamheter och hur du kan komma igång eller förfina dina aktiviteter. På frukosten får du tips på:

  • Hur använder du Inbound Marketing för att bygga varumärke och skapa försäljning
  • Hur skapar du rätt innehåll, väljer de bästa plattformarna och mäter dina insatser

Tid: 08:00-10:00 fredagen den 1 september, frukosten serveras kl. 08:00, seminariet börjar 08:30

Plats: Navigator, Norra Vallgatan 102, Malmö
Anmälan: info@navigator.se
Pris: Kostnadsfritt

 

Exempel på tidigare frukostar:

AR och VR

“AR och VR i verkligheten”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Digitala kundresan

“Digitala kundresan” (i samband med Internet i Fokus)
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Digital PT

“‘Ta pulsen på dina digitala aktiviteter”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Thought leader

“Bli en thought leader”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Digital strategi

“Din digitala strategi”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Digital transformation

“Följ med på den digitala resan”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Marketing Automation

“Så hjälper du kunden från behov till beslut”
Huvudtalare: Apsis och Prospecteye.
Läs mer om seminariet

Wearables

“En helt ny värld av möjligheter”
Huvudtalare: Pär Sikö, senior utvecklare på Jayway och ansvarig för den årliga Öredevkonferensen i regionen.
Se bilder från seminariet 

SEO och e-handel

“Konsten att lyckas på nätet”
Huvudtalare: Magnus Äng, serieenterprenör, internetstrateg, SEO-expert och medgrundare av bland annat TopVisible samt SkickaTårta.se

Content Marketing

“Engagera dina kunder med värdeskapande innehåll”
Huvudtalare: Åsa Marklund, Varumärkeschef, Berghs School of Communications
Se bilder från seminariet

Open Innovation

“Involvera dina kunder i innovationsprocessen”
Huvudtalare: Navigator

PR

”En naturlig del av marknadsmixen”
Huvudtalare: McDonald’s presschef Frida Berg

CSR-kommunikation

”Tala högt om värderingar och ansvar, öka lönsamheten”
En av huvudtalarna: E.ON:s CSR-analytiker Hanna Berko
Se filmen från seminariet

Sökmotoroptimering

“Se till att du hamnar överst på listan”
Huvudtalare: Googles försäljningschef Nicole Haman
Se filmen från seminariet

Kreativitet

”Hur får man en hjärna att sprattla”
Huvudtalare: Tetra Pak, initiativtagarna Sven Andrén och Göran Hydbom
Se filmen från seminariet

Årsredovisning

”Lyft redovisningen till nya höjder”
Huvudtalare: Göteborgs Universitet, lektor Magnus Fredriksson

Internkommunikation

”Starka medarbetare bygger starka varumärken”
Huvudtalare: Procordia, HR- och informationsdirektör Helena Giertz

Läkemedel

”När opinionsbildning och lobbying sätter agendan”
Huvudtalare: Fd Justitieminister Gun Hellsvik

Share