E-böcker för nedladdning

digitala-kundresan

Din kompass för den digitala kundresan

Tillsammans med event, annonsering, DM och traditionella metoder har det blivit avgörande att använda sig av digital kommunikation och online-marknadsföring för att identifiera, engagera och konvertera dagens köpare inom B2B. Köparna använder sig i allt högre grad av webben, sociala medier och en bred mix av kanaler med olika typer av innehåll för att utvärdera och ta sina köpbeslut.

Digitala aktiviteter

För att vara med som potentiell leverantör behöver du veta vilka digitala aktiviteter som kan hjälpa just dig att synas och bli vald. Och du behöver börja arbeta med marketing automation och leads-generering tillsammans med din säljorganisation.

Konkreta tips och råd

Boken rätar ut viktiga frågetecken såsom:download_150px

  • Vilka faser innehåller normalt den digitala kundresan?
  • Vilka aktiviteter bör du genomföra i respektive fas?
  • Hur gör du för att återanvända det du skapar?
  • Vilka processer kan du automatisera?
  • Hur gör du för att skapa leads?

 


 

Foretagsblogg

Snabbguiden till din företagsblogg

 

En företagsblogg är en bra kommunikationskanal för dig som satsar på att bli din branschs thought leader. Vi har satt ihop en smart liten guide med våra bästa tips och tricks. Den är en A4 stor och du kan enkelt skriva ut den och sätta upp på anslagstavlan. Klicka på länken för att ladda ner den!

Konkreta tips och råd

Vår guide ger dig tips och råd kring:download

  • Hur du kommer igång
  • Vad du ska tänka på
  • Hur du bör optimera inläggen
  • Hur du delar och sprider
  • Hur du mäter trafik och konverteringar

 


 

pr-guiden-1024x511

Skapa relationer med strategisk PR

Ladda ner vår E-bok ”PR-guiden”. Den innehåller det mesta du behöver veta för att arbeta framgångsrikt med PR. Oavsett om du behöver uppdatera gammal kunskap eller bara är nyfiken på vad PR innebär får du matnyttiga råd och tips.

Guide för PR-arbete

PR handlar om att skapa relationer med sina målgrupper. För att göra det måste du kunna kommunicera på flera olika arenor, enligt de villkor som gäller där. I PR-guiden får du verktyg och tips på hur du bäst kommunicerar med dina målgrupper i de kanaler där de söker information.

Verktygslådan

I boken ingår de viktigaste verktygen för att lyckas med PR. Exempelvis kan du lära dig om;download_150px

  • Nyhetsvärdering
  • Pressmeddelande
  • Debattartikel
  • Samarbete med Influencers
  • Krishantering
  • Medieträning

 


 

e-bok

Konsten att navigera på den digitala arenan

Ladda ned e-boken ”Konsten att navigera på den digitala arenan”. Den perfekta guiden för dig som vill veta hur du tar med dig din organisation på den digitala resan. Du får förståelse för hur allt hänger ihop och vi ger dig konkreta tips på vilka strategier och aktiviteter du bör genomföra.

Konsten att navigera på den digitala arenan

Det globala landskapet har förändrats radikalt på kort tid och det kommer att fortsätta förändras i ett allt högre tempo. Den digitala transformationen har vänt upp och ned på den värld som vi, våra företag och våra varumärken lever och verkar i. Ett faktum som idag ställer helt nya krav på din organisation och helt nya förväntningar på dig som ledare.

Rätar ut frågetecken

Boken rätar ut alla viktiga frågetecken såsom:

  • Hur ska du hantera ditt varumärke på den nya digitala arenan?
  • Hur ska du följa och hjälpa dina potentiella kunder från behov till beslut?
  • Hur ska du få marknad och sälj att ha gemensamma mål och stötta varandra?
  • Vilka processer, system och strategier behöver du investera i?

 


 

infographic_1

Infographic om digital kommunikationsplattform

Nu kan du ladda ned vår infographic som illustrerar de 10 viktigaste stegen när du och ditt företag skapar en digital kommunikationsplattform, det vill säga en digital strategi kopplad till er marknadsföring och försäljning.

Digital kommunikationsplattform

Om du inte redan har en digital strategi för dina sälj- och marknadsaktiviteter är det hög tid att göra slag i saken. Men vad bör den egentligen innehålla? För att ge dig stöd på vägen går vi  igenom de 10 viktigaste stegen till en digital kommunikationsplattform i vår infographic.

Steg för steg

Vår infographic hjälper dig att hålla koll på:

  • Vilka delar behöver vara med?
  • Hur ser du till att göra saker i rätt ordning?
  • Vad är det viktigaste att tänka på i varje steg?
  • Vad gör du när strategin är på plats?

 


 

medianavigator_e-bok

Din sociala medianavigator

Ladda ned vår e-bok ”Din sociala media-navigator”. Den perfekta guiden för dig som vill veta mer om de vanligaste sociala medierna i Sverige. Inom sociala medier skapas hela tiden nya möjligheter och det gäller att hålla sig uppdaterad för att fatta rätt beslut.

Din sociala media-navigator

Sociala medier har på bara några år blivit en naturlig del av många företags vardag. Att råda över sina egna kanaler och nå ut med ofiltrerad information när man själv önskar innebär många fördelar. Men för att lyckas krävs en genom arbetad sociala media-strategi så att du lägger rätt resurser på rätt kanaler och håller en hög kvalitet på innehållet.

Fakta och förklaringar

Boken ger dig en tydlig bild av hur de vanligaste sociala medierna fungerar, såsom:download_150px

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • Pinterest
  • Instagram
  • Flickr
  • Mynewsdesk
  • Google+

 


 

medianavigator_e-bok

Din snabbguide för inbound marketing

Inbound marketing handlar om att locka in trafik i form av besökare och potentiella kunder på sin webbplats genom att skapa attraktivt och relevant innehåll. Det handlar om att förtjäna uppmärksamheten organiskt, utan att avbryta någon.

Användbar guide

Oavsett som du är nybörjare eller inbiten expert inom inbound marketing, kan du ha nytt av den här snabbguiden som hjälper dig genom de 10 viktigaste stegen. Använd den gärna som referenspunkt när du skapar aktiviteter.

Steg för steg

Guiden beskriver:download_150px

  • I vilken ordning du bör genomföra olika aktiveter
  • Vad varje steg innehåller på övergripande nivå
  • Hur du ska generera leads
  • Hur du ska mäta och följa upp dina aktiviteter

 


 

medianavigator_e-bok

Whitepaper om inbound marketing

Inbound marketing har snabbt blivit ett hett ord inom marknadsföring. Inte så konstigt med tanke på hur effektivt det är för att skapa personlig content som konverterar besökare från intressenter till lojala kunder.

Whitepaper

Här får du råd och tips på hur du skapar en egen strategi för inbound marketing. Vi går igenom de viktigaste stegen som krävs för att attrahera, konvertera och expandera kunder.

Vägen till framgång

Vårt whitepaper beskriver övergripande hur du:download_150px

  • Bygger personas
  • Skapar SEO-strategier
  • Använder bloggar och sociala medier
  • Producerar contenterbjudanden

 


 

medianavigator_e-bok

E-bok om krishantering

Att vårda sina relationer är särskilt viktigt när företaget står inför en kris. Det kan finnas många orsaker till krisen, men det som ofta är mest avgörande för skadan är hur organisationen kan hantera krissituationen. Genom rak och tydlig kommunikation ökar chanserna att behålla målgruppens och medias förtroende.

Krisboken

I den här e-boken får du handfasta tips på hur du förbereder dig för en eventuell kris. Vi går igenom alla moment som är viktiga att tänka på såväl före som under och efter en kris för att du ska kunna hantera den på bästa sätt.

Konkreta redskap

I boken beskriver vi hur du:download_150px

  • Tar fram en krisplan
  • Identifierar potentiella krissituationer
  • Skapar checklistor och mallar
  • Hanterar media i en krissituation

 


 

medianavigator_e-bok

E-bok om content marketing

Content marketing handlar om att skapa och sprida gratis innehåll med hög kvalitet. Innehåll som intresserar potentiella och nuvarande kunder, och som i förlängningen gör dem mer lojala till ditt företag. Ju mer objektivt ditt content är till sin karaktär, desto högre trovärdighet bygger du som innehållsleverantör.

Content marketing-bok

Vår e-bok innehåller det mesta du behöver veta för att arbeta framgångsrikt med content marketing. Oavsett om du behöver uppdatera gammal kunskap eller bara är nyfiken på vad content marketing innebär kan boken vara en viktig framgångsfaktor.

Konkreta tips och råd

Boken innehåller konkreta tips och råd kring hur du bör jobba, exempelvis:download_150px

  • Skapa relevant och gratis innehåll
  • Respektera läsaren – håll hög kvalitet
  • Fokus på information – inte sälj
  • Gör det lätt att sprida innehållet
  • Upprätthåll dialogen i sociala medier
Share