Whitepaper om Inbound Marketing

Inbound marketing har snabbt blivit ett hett ord inom marknadsföring. Inte så konstigt med tanke på hur effektivt det är för att skapa personlig content som konverterar besökare från intressenter till lojala kunder.

Så fångar du morgondagens kunder

Inbound marketing ligger nära content marketing och content marketing ses ofta som en del inom begreppet inbound. Nära knutet till inbound ligger även aktiviteter som marketing automation och lead generation. Inbound marketing är också tajt kopplat till den digitala kundresan och gör det möjligt att på ett positivt och spännande sätt skapa intresse för sina budskap och på så vis generera trafik till sin webbplats. Trafik som i nästa skede kan omvandlas till leads och därefter kunder.

Några exempel

Inbound kräver ofta lite mer kreativitet och större personella insatser medan outbound skapas genom högre budget och repetition. Samtidigt får du en ackumulerad effekt genom att arbeta med inbound marketing medan outbound-aktiviteterna tar slut den dag du inte vill investera mer pengar. Exempel på inbound marketing är: SEO/PPC, bloggande, content marketing, nyhetsbrev med opt-in-listor, aktiv PR, community building, egna kanaler och sociala medier, word of mouth och video content.

Whitepaper

Här får du råd och tips på hur du skapar en egen strategi för inbound marketing. Vi går igenom de viktigaste stegen som krävs för att attrahera, konvertera och expandera kunder.

Vägen till framgång

Vårt whitepaper beskriver övergripande hur du:download_150px

  • Bygger personas
  • Skapar SEO-strategier
  • Använder bloggar och sociala medier
  • Producerar contenterbjudanden
Share