Inspirationsfrukost om Inbound Marketing

Fredagen den 1 september är det dags för en ny inspirationsfrukost hos oss på Navigator. Den här gången sätter vi allt fokus på Inbound Marketing. Inbound Marketing är den nya tidens sätt att attrahera leads och potentiella kunder. Det handlar om att vara relevant och intressant utan att vara påträngande. Om att förtjäna förtroendet organiskt. Undersökningar visar att Inbound Marketing svarar för närmare 90 procent av klicken på nätet och i en allt mer digital värld är detta rätt väg att gå för framtidens marknadsorganisation, framför allt inom B2B. Anmäl dig här!

Så fångar du morgondagens kunder

Inbound marketing ligger nära content marketing och content marketing ses ofta som en del inom begreppet inbound. Nära knutet till inbound ligger även aktiviteter som marketing automation och lead generation. Inbound marketing är också tajt kopplat till den digitala kundresan och gör det möjligt att på ett positivt och spännande sätt skapa intresse för sina budskap och på så vis generera trafik till sin webbplats. Trafik som i nästa skede kan omvandlas till leads och därefter kunder.

Några exempel

Inbound kräver ofta lite mer kreativitet och större personella insatser medan outbound skapas genom högre budget och repetition. Samtidigt får du en ackumulerad effekt genom att arbeta med inbound marketing medan outbound-aktiviteterna tar slut den dag du inte vill investera mer pengar. Exempel på inbound marketing är: SEO/PPC, bloggande, content marketing, nyhetsbrev med opt-in-listor, aktiv PR, community building, egna kanaler och sociala medier, word of mouth och video content. Vill du läsa mer kan du kolla in vårt blogginlägg om Inbound Marketing.

Konkreta tips

Vi går igenom skillnaden mellan Inbound och Outbound Marketing. Du får gott om konkreta exempel på hur andra arbetar med strategisk Inbound redan idag i sina verksamheter och hur du kan komma igång eller förfina dina aktiviteter. På frukosten får du tips på:

  • Hur använder du Inbound Marketing för att bygga varumärke och skapa försäljning
  • Hur skapar du rätt innehåll, väljer de bästa plattformarna och mäter dina insatser

Tid: 08:00-10:00 fredagen den 1 september, frukosten serveras kl. 08:00, seminariet börjar 08:30

Plats: Navigator, Norra Vallgatan 102, Malmö
Anmälan: Anmäl dig här!
Pris: Kostnadsfritt

Frukostar med mersmak

För att ge dig lite hjälp på traven identifierar vi kontinuerligt frågeställningar och trender kring kommunikation som vi tror kommer att ha bäring på dig och din verksamhet. Vi bjuder på både matnyttiga föredrag av intressanta talare och en välsmakande frukostbuffé. Inspirationsfrukostarna är kostnadsfria och i första hand avsedda för Navigators kunder, samarbetspartners och andra närstående. I mån av plats kan det finnas utrymme för andra att delta. Antalet platser är begränsat, först till kvarn gäller. Så anmäl dig redan idag!

niclas_sv-14Kontakta oss gärna

Om du vill veta mer om frukosten är du varmt välkommen att höra av dig.

Niclas Bergenblad
Creative Director
Digital and innovation strategy
Tel +46 40 631 62 13
niclas.bergenblad@navigator.se
Share